خطبه نمازجمعه مورخ 96/9/10 شهرستان هرسین

 

مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین:

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت:  خداوند متعال بارها آمدن حجت خود را وعده داده است و این بیانگر و اشاره به آمدن امام زمان(عج) دارد و دعا کنیم که خداوند ظهور حجت را نزدیک کند.

ایشان در ادامه با اشاره به فرار رسیدن هفته وحدت افزود: میلاد با سعادت وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) طبق منابع اهل تسنن 12ربیع الاول و طبق روایات تشیع 17ربیع الاول است که این هفت روز را به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: اسلام دین وحدت ، برادری و برابری است و در قرآن کریم توصیه شده است که دلها را به هم نزدیک کنید و در روایات هم با جدیت به این موضوع پرداخته شده است، خداوند در قران کریم می فرماید: همه شما با هم برادر هستید و بین خود را اصلاح کنید و اتصال به حبل الله داشته باشید.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی به این معنی نیست که هر کدام از شما دین طرف دیگر را قبول کند بلکه مسئله مهمتر به استناد سخنان مقام معظم رهبری رفع اختلافات و تلاش برای حاکمیت اسلام است، آن شیعه ای که بر طبل اختلاف می کوبد شیعه انگلیسی و آن سنّی که به دنبال تعصبات قومی و اختلاف است سُنّی امریکایی است.

ایشان افزود: در این بین ما امروز برای حفظ وحدت وظایفی بر عهده داریم که مراجعه به قرآن، سنت و سیره پیامبر-تحمل نظرات مخالف-دوری از تعصبات قومی و نژادی و تعامل دانشمندان و بزرگان از آن جمله اند.

خطیب جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: امروز جریاناتی مثل امریکا، اسراییل و هم پیمانان آنها در منطقه وجود دارند و به دنبال این هستند که شیعه و سنی خون هم را بریزند

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: خدا را شاکریم که چنان قدرتی در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که رهبر معظم انقلاب یک سرباز خود را به دو کشور سوریه و عراق می فرستد و انشاالله که اینها نمونه های برای ایجاد حکومت امام زمان(عج) باشد تا تمام دنیا لذت و شیرینی عدالت اسلام را ببینند.

ایشان با اشاره به زلزله اخیر استان کرمانشاه و خسارت های ناشی از آن فزود: دولت خوب وارد شده است اما نیاز استان از اینها بیشتر است، بودجه استان کرمانشاه در سال 500میلیارد تومان است در حالی که 11برابر این میزان خسارت وارد شده است یعنی به اندازه بودجه 11سال استان.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: این روزها سرمای هوا هم مردم را اذیت می کند، به فکر زلزله زدگان باشیم، حدود31هزار واحد مسکونی و 2هزار روستا تخریب شده است و نیازهای مالی بیشتر شده است و کمک ها هم باید مدیریت شود.

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از خدمات سپاه، ارتش، هلال احمر و سایر ارگان های حاضر در منطقه اظهار داشت:  نیاز زلزله زدگان یک نیاز دراز مدت است و لازم است که دولت و دستگاه های دیگر دست به دست هم دهند تا مشکلات کمتر شود.

ایشان با اشاره به 16آذر و روز دانشجو افزود : 16آذر سال1332تقریباً 4ماه پس از کودتای آمریکایی 28مرداد رخ داد که در پی آن نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و دانشجویان اعتراض کردند و در پی این اعتراض سه نفر از آنها به شهادت رسیدند و به احترام این سه شهید که برای مبارزه با سطله آمریکا به شهادت رسیدند به روز دانشجو نامگذاری شد.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: 16آذر روز دانشجو است اما دانشجوی ضد سلطه آمریکا،دانشجوی ما باید در جهت جهاد علمی تلاش کند و باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد و دوست و دشمن را شناخته و آرمانگرا باشد.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه اظهار داشت : سال 96رو به اتمام است و باید دید که مسئولین ما برای اشتغال و تولید چه کرده اند، رتبه اول بیکاری را در کشور داریم و مسئولین باید پاسخگو باشند که چکار کرده اند.

ایشان افزود: این شهر طبق برخی آمارها پنجمین شهر بیکار کشور است، مراجعات زیادی از مردم و جوانان در خصوص اشتغال داریم، آقای استاندار شما حدود دو ماه است که وارد این استان شده اید، برای مشکل اشتغال چکار کرده اید.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  درست است که زلزله مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی درست نیست که بحث اشتغال را رها کرده اید، یکی از بهترین زمینه های ایجاد اشتغال در استان بحث کشاورزی است برای موضوع کشاورزی چکار کرده اید.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: دولت کارنامه قابل قبولی برای ایجاد اشتغال نداشته است، رهبری امسال را سال اشتغال و تولید نامگذاری کرده اند، پاسخ دهید چه میزان اشتغال ایجاد کرده اید.

ایشان افزود:  شما قرار شد که اهل تدبیر و امید باشید، ما باید امید داشته باشیم به تدبیر شما، کجاست این تدبیر؟آقای استاندار باید پاسخ روشنی در زمینه تولید و اشتغال داشته باشید.

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: بودجه های کلانی اختصاص پیدا کرده و در آمارها حرف های زیادی زده می شود اما در عمل ما حرکت زیادی نمی بینیم مسئولین استانی خبرهای خوشی به مردم بدهند مردم ما صبور و باتقوا هستند ولی این به آن معنا نیست که ما هیچ کاری در حیطه مسئولیت خود انجام ندهیم