جلسه ستاد عتبات عالیات در هرسین برگزار شد

 


با حضور امام جمعه ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان جلسه ستاد عتبات عالیات در هرسین برگزار شد.

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در این جلسه با اشاره به خدمات صورت گرفته در خصوص ساخت ضریح و اماکن مقدسه عتبات عالیات در عراق اظهار داشت: قسمت عمده این ساخت و سازها توسط مردم ایران انجام شده است چرا که بحث امام حسین (ع) و کربلا در دین ما جایگاه ویژه ای دارد.

وی در خصوص توجه مردم هرسین به مسائل معنوی افزود: هرسین در مسائل معنوی و عالم دوستی زبانزد است و در حال حاضر در جمع آوری صدقات و خیرات در استان مقام اول را داریم و این موضوع جای خوشحالی دارد.

امام جمعه شهرستان در ادامه تصریح کرد: خواهشی که از مردم شهرستان داریم این است که در بحث کمک به بازسازی عتبات عالبات هم مشارکت کنند چرا که این یک وظیفه شرعی و اخلاقی است که بر دوش ما گذاشته شده است.

در ادامه حجت الاسلام ضیغمیان رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه یکی از اعمال انسان را محبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: انسان بایستی این محبت خود را در عمل هم نشان دهد.

وی افزود: ما که اینجا راحت نشته ایم یک عده ای دارند با نثار جان خود به عنوان مدافعان حرم محبت خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهند و البته در کنار این موضوع هم یک محور دیگر هم ایجاد شده است که مردم می توانند با کمک در بحث بازسازی عتبات عالیات به نحوی دیگر مدافع حرم باشند

. رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خداوند توفیق ساخت دو پروژه مهم (ساخت درب صحن سرداب امام زمان(عج) و نیم ضریح خیمه گاه حضرت زینب(س) )یه استان کرمانشاه محول شده است که تا این لحظه کارهای ابتدایی آنها صورت گرفته ولی کارهای اصلی هنوز باقی مانده است و به محض آماده شدن دو روز در شهرستان هرسین قرار می گیرد تا مردم حاصل کمک های خود را ببینند.