خلاصه خطبه های نمازجمعه 7 دیماه شهرستان هرسین

  

حجت الاسام اجرایی با اشاره به مناسبتهای پیش رو گفتند :در  این هفته  مناسبت های مختلفی وجود دارد و جادارد در آغاز اشاره ای داشته باشیم به مسله ای که در کشور پیش آمد و ما یک شخصیت عزیز و بزرگوار و یکی از چهره های شاخص و تاثیر گذار  نظام اسلامی حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را از دست دادیم که هم از لحاظ علمی و فقهی و سیاسی و مدیریتی از چهره هایی بودند که می توانستند برای نظام الگو باشند.

مقام معظم رهبری بارها ایشان را تمجید و تجلیل کرده اند و فرمودند با مدیریت و ریاست این شخصیت عالم, مجتهد, عادل و مسلط بر مبانی در قوه قضاییه فعالیت کرده و یک دهه تلاش کرده اند و انصافا تاثیرگذار بودند و شخصیتی بود در تراز نظام اسلامی و الگویی برای حوزه های علمیه ما بودند

حوزه های علمیه ما باید کاری بکنند که شخصیت هایی مثل هاشمی شاهرودی ها را تحویل جامعه دهند خداوند ایشان را با اولیاء الله محشور بکند شخصیتی که در نوآوری در فقه دارای سبک و نظر بود.انصافا این مرد بزرگ شخصیت کم نظیری در حوزه های علمیه بودند.

با اینکه در تراز مرجعیت و فقاهت بودند در مقابل رهبر انقلاب مثل یک سرباز بود و در تقوا انصافا بزرگ بود  ولی اهل ادعا و فخر فروشی نبود و در هر سنگری که رهبری میفرمود قرار میگرفت.

اگر نارسایی پیش می آمد در حوزه مدیریتی پرده دری نمیکرد و با قوای دیگر درگیر نمیشد و از کسی خط نمیگرفت و در تقوا و اخلاق سرآمد بود, و این ضایعه ای بود که برای نظام اسلامی به وجود آمد انشاالله که خدای متعال جبران چنین شخصیت هایی را برای این مردم بکند.

امروز ۷دی سالروز شهادت شهید آیت الله غفاری در سال ۱۳۵۳ بود, شهیدی که در زندان بر اطاعت و دفاع از امام خمینی(ره)در مقابل طاغوت  تاکید داشت  و تا پای شهادتش.پیش رفت و وقتی او را شکنجه می دادند می فرمود دشمن خمینی(ره) کافر است و امروز نباید فراموش کنیم که چه شخصیت هایی برای این.نظام زحمت کشیده اند.

وی همچنین باتوجه به ۷دی سالروز فرمان تاریخی امام (ره) در تشکیل نهضت سوادآموزی گفت :  تشکر میکنیم از عزیزانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند و از افتخارات انقلاب اسلامی این است که درصد بیسوادی را تا این حد پایین آورده است کار گسترده ای در این خصوص شده است.

ایشان با اشاره به  نهم دی  روز بصیرت و میثاق امت با ولایت عنوان نمودند:در سال ۸۸انتخاباتی صورت گرفت که نتیجه آن بسیار خوب بود و دشمن بداند نمیتواند نقشه بکشد در این کشور برای اصل این نظام  ، چنانچه مقام معظم رهبری در آن زمان پاسخ زیبایی به دشمن دادند و فرمودند:  استکبار فکر کرده است که اینجا گرجستان است که میتواند با چند میلیارد دلار هزینه کردن انقلاب مخملی انجام بدهد و این انقلاب را از مردم بگیرد دشمن کور خوانده است.

در هر حال انتخاباتی مثل سایر انتخابات ها بود و سوء استفاده هایی دشمن کرد و بی تدبیری هایی برخی از شخصیت های تاثیرگذار در داخل کشور انجام دادند این واقعه برای امروز ما درسهایی دارد.

درس اول صیانت از اقتدار نظام است, نظام اسلامی باید مقتدر باقی بماند یکی از مهمترین کارهای دشمن در شرایط کنونی تخریب اقتدار نظام است, اقتدار به معنای قدرت مشروع است یعنی اعمال قدرت یک نظام سیاسی که از سوی شهروندان پذیرفته میشود و مردم این نظام را دوست دارند, حضرت امام خمینی(ره ) فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است نباید دشمن اجازه پیدا کند اصل نظام اسلامی را نشانه بگیرد که نشانه گرفت.

در سال۸۸خیلی از مردم آمدند و قبل از نهم دی در راهپیمایی ها شرکت کردند اما اگر بخواهیم یک تعریف جامع داشته باشیم روزهای اول خیلی از مردم نمی دانستند و آمدند در تهران و در دفاع از کاندیدای شکست خورده راهپیمایی کردند اما وقتی چند روز گذشت مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه فرمودند بعد از این من اجازه نمیدهم و اگر اتفاقی بیفتد باید سرات این مسایل خودشان پاسخگو باشند و دستگاه های نظارتی که اینکار را نکردند  مردم هم صف خودشان را جدا کردند.

یعنی در روز اول که آمار ها میگفت حدود پانصد هزار نفر در دفاع از کاندیدای شکست خورده راهپیمایی کردند بعد از سخنرانی‌ مقام معظم رهبری جمعیت کمتر از سی هزار نفر شد ولی از طرفی حالا دشمن دارد سوء استفاده میکند و فتنه ۸۸را تا ۸ماه ادامه دادند.

دشمن چراغ سبز نشان میدهد و پشتیبانی میکند و برخی از این کاندیداها هم با دشمن همراهی میکنند و به همین خاطر اسم این فتنه گذاشته شد, کشور ما قرار شد مستقل باشد و خودمان برای خودمان برنامه ریزی کنیم نه اینکه دشمن خارجی برنامه ریزی بکند.

درس دوم نهم دیماه۸۸ضرورت حفظ امنیت کشور بود, برخی تلاش کردند امنیت کشور را خدشه دار کننددر فتنه ۸۸مقام معظم رهبری در این زمینه و در دفاع از نهادهای امنیتی کشور محکم و مقتدر ایستادند.

درس سوم مردم پایه بودن انقلاب اسلامی است مردم ما پشت این نظام بوده اند, هستند و خواهند بود مدیران ما

باید تلاش کنند تا رضایت مردم را داشته باشند خدا نکند که مدیران ما صف خود را از مردم جدا کنند که آنوقت خطراتی برای نظام پیش خواهد آمد.

رهبری عزیز همیشه هر رییس جمهوری که با رای مردم انتخاب میشود از او حمایت کرده است به این خاطر که رای مردم را داشته است همین آقای روحانی که رییس جمهور کشور است برخی ها بلند شدند و گفتند فلانی مردم با شما نیستند کنار بروید شما نتوانستید مردم را راضی کنید اما مقام معظم رهبری آمدند و صحبت کردند و فرمودند این دولت باید بماند تدبیر بکند و رضایت مردم را جلب کند و این حرفی که برخی ها زده اند حرف بیخودی است.

ما هم به دولت میگویم که رهبری پشتیبان شماست و شما هم کاری بکنید که رضایت مردم را جلب کنید که امروز مردم در سختی هستند و گرانی ها مردم را آزار میدهد کاری نکنید که این اقیانوس پر تلاطم ملت بر علیه برخی ها به.خروش در بیاید که دیگر کسی نمیتواند جلودار مردم باشد.

در این شهر هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود من توصیه میکنم به مدیران شهرستان مردم ناراحتند خیلی از گره های مردم با دست شما باز میشود مردم نباید مشکل گوشت در بازار داشته باشند اینها کارهای سختی نیست.

ما تشکر میکنیم از زحمات شهردای و شورای شهر که کار کرده اند ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد انشاالله که تلاش کنند بقیه مشکلات را هم مرتفع کنند و حرکت خوبی صورت گرفته که امید داریم به سامان برسد.

چهارم ضرورت توجه به جنگ رسانه ای دشمن است, در فتنه ۸۸دشمن از رسانه ها استفاده کرد و ورود پیدا کرد از طریق تلفن های همراه و تویتر و فضای مجازی نباید غفلت کنند مدیران ما از این مسایل.

نهم دی همچنان که روز بصیرت است از طرفی سالروز اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ می باشد دیکتاتورها باید بدانند که روزگار خوبی نخواهند داشت.

روز سیزده دی هم سالروز ارسال نامه امام خمینی(ره) به گورباچف در سال۱۳۶۷ است که امام (ره) در این نامه را برای بیداری جامعه بشریت نوشتند که اثر گذار هم بود.

تأثیرات انقلاب اسلامی بر دنیا از آن روزها شروع شد ،آنروزها تعجب داشت که امام(ره) دارد به یک رییس جمهور کشور بلوک شرق نامه می نویسد و او را دعوت می کند به اسلام و فاصله گرفتن از روشی که آنها داشتند آن روز آن نهال ثمره داد و امروز اثرات جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌الملل میبینیم و آمریکا روز به روز با شدت تمام و بد بختی بیشتر با مشکل مواجه میشوند.

خروج آمریکا از سوریه و افغانستان نمونه ای از این مشکلات است آمریکا امروز حتی نمی تواند خودش را جمع کند و چند روزیست که دولت آمریکا با تعطیلی مواجه است و بین کنگره و ترامپ اختلاف افتاده است این اختلافات به داخل آمریکا هم رسیده‌است.

دکترین نظامی آمریکا در غرب آسیا تغییر پیدا کرده است در خاور میانه ای که روزگاری در اونجا همه کاره بودند امروز احساس غربت می کند و احساس میکند که عراق ،ترکیه ،سوریه و لبنان با او همکاری نمی کنند اینها برکات انقلاب اسلامی است که چهلمین سال آنرا پشت سر می گذاریم خدا را شکر می کنیم که نظام اسلامی ما در همه زمینه ها مقتدرتر و قدرتمندتر ظاهر شده است استکبار میخواهد ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نبینند اما کور خوانده است حدود یک ماه دیگر تا جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب باقی مانده است و قطعا با شکوه تر و دیدنی تر از گذشته برگزار میشود