خلاصه خطبه نماز جمعه مورخ 26 آبان شهرستان هرسین

  حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت رحلت جانگذار نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در این زمینه سخن بسیار است و لذا توصیه می شود در این روزهای باقی مانده از ماه صفر مردم نسبت به برگزاری مجالس و مراسمات عزاداری توجه ویژه ای داشته باشند.

ایشان در خصوص اهداف پیامبر اسلام(ص) و مسائلی که جامعه ما امروز لازم است از آن بهره مند شود افزود: پیامبر (ص) نسبت به خانواده بسیار مهربان بود و اینقدر مراعات خانواده را کرد که خداوند متعال در مورد همسرانش پیامبر (ص) را تهدید کرد و فرمود: چرا چیزی که نسبت به تو حلال است را بر خود حرام میکنی.

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: پیامبر نسبت به جامعه و بردگان اخلاق نیکو و کریمانه داشت و بسیار تمیز و خوش بو بود و در معاشرت ها جلسات را دایره وار برگزار میکرد که معلوم نشود چه کسی بزرگ جلسه است.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه و تلفات ناشی از آن اظهار داشت: زلزله اخیر یکی از شدیدترین زلزله هایی بود که در طول سالیان گذشته در کشور اتفاق افتاده است حادثه سنگینی بود و ما عزادار عزیزانمان در این استان هستیم.

ایشان افزود: در روایتی از امام باقر (ع) سوال می شود که آبا این قبیل حوادث خوب است یا نه، در جواب میفرمایند: هر وقتی که خداوند بنده خود را دوست داشته باشد  امتحانات سختی از او می گیرد و وقتی بنده در این موقعیت قرار گرفت خدای خود را صدا می زند، و لازم است در این روز ها به قدرت خدا پی ببریم و عبرت بگیریم از این اتفاقات.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد:  در این روز ها و اتفاقات ما هم وظایفی بر عهده داریم و لازم است که تشکر کنیم از قدرشناسی،نوع دوستی، تدین و دلسوزی مردم پر عاطفه هرسین در کمک به زلزله زدگان که جانانه به میدان آمدند و صحنه های خوبی هم در کشور رقم خورد.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در هرسین هم زلزله شدید بود تا آنجاییکه آب و برق شهرستان را تحت تأثیر قرار داد ولی همین مردم که خود دچار حادثه شده بودند سخاوتمندانه به میدان آمدند و کمک کردند که جای تشکر دارد.

ایشان افزود: این عزیزان ما در این شهرها که آسیب دیده اند مشکلاتی دارند و ما اگر بتوانیم به واسطه همین کمک ها قدر از آلام آنها بکاهیم نزد خدای متعال احر و عظمت دارد.