خلاصه خطبه نماز جمعه مورخ 96/8/5 شهرستان هرسین

 حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شخصیت علمی و مذهبی آیت الله مرعشی نجفی اظهار داشت: ایشان یکی از برجسته ترین چهره های علمی عصر حاضر است، این شخصیت گرانقدر حدود400استاد را درک کرده است و حدود 150اثر در زمینه های مختلف داشته است و کمک های زیادی به کتابخانه های کشور کرده است در حالی که همه اینکارها را در فقر تمام انجام داده است.

 

ایشان افزود: جامعه امروز ما نیازمند مطالعه و کتابخوانی است و لازم است که الگو بگیریم از اینچنین شخصیت هایی و کارهایی که در این راه انجام داده اند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مساجد شهر ما نیاز به کمک فوری دارند و لازم است عزیزانی که می توانند کمک کنند در این زمینه ورود پیدا کنند همچنانکه خداوند در قرآن از کسانی که در آبادانی مساجد کمک می کنند تمجید کرده است.

 

حجت الاسلام اجرایی ضمن گرامیداشت روز 8آبان(شهادت شهید حسین فهمیده) و همچنین تقدیر و تشکر از حضور دانش آموزان در نماز جمعه اظهار داشت: روز 8 آبان مصادف با شهادت نوجوان 13ساله شهید حسین فهمیده است که امام خمینی(ره) در مورد او فرمود: رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

 

ایشان افزود: بسیج برنامه های متنوعی برای نوجوانان و جوانان دارد که از آنجمله می توان به برگزاری حلقات صالحین اشاره کرد که انصافاً در هرسین زحمات خوبی در این زمینه کشیده شده است.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین تصریح کرد: یکی از نعماتی که خداوند متعال در اختیار ما گذاشته است پیاده روی اربعین است که علی رغم حضور 20میلیونی مردم در این مراسم هر ساله بر آمار آن افزوده می شود و به فرموده پیامبر اکرم(ص): عشق به امام حسین(ع) تمام شدنی نیست.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: خدا را شاکریم که در مسیر زوار اربعین هستیم و به مردمی که می خواهند به زیارت عتبات عالیات بروند توصیه می کنیم با مدارک کامل سفر کنند و مراعات حال زوار دیگر را بکنند و مراقبت کنند چرا که نماینده ایران اسلامی هستند.

 

ایشان با اشاره به مشکلات شهرستان افزود: از جمله مشکلاتی که در هرسین وجود دارد بحث لزوم برخورد با خرید و فروش مواد مخدر است و حیف است این شهر با این سابقه معنوی دچار این مشکلات شود و لازم است که نیروی انتظامی در این خصوص برخورد جدی داشته باشد.