جلسه شورای زکات 30 مهرماه در دفتر امام جمعه هرسین

  

مدیر محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) آقای ارم آبادی و دبیر شورای زکات در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های ستاد احیاء زکات یاد آور شدند که از محل جمع آوری زکات ، پروژه های عمرانی مختلفی از قبیل ساخت حمام، سرویس بهداشتی، مسکن و .... جهت خانواده های محروم انجام می شود.

امام جمعه هرسین در جلسه شورای زکات شهرستان هرسین اهمیت پرداخت زکات را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند.  ودر بحث تبلیغات صحیح زکات باید هزینه کنیم نه فقط صرف بیان وجوب زکات ، ومردم را به شیوه های مختلف به پرداخت زکات دعوت کنیم

حجت الاسلام اجرائی اعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات عنوان و اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه خواستار تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه شد و با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار روحانیون در ترویج پرداخت زکات عنوان کرد: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات توسط مبلغین خوش ذوق و خوش بیان با توجه به آثار و برکات زکات در زندگی فردی و اجتماعی تبلیغ لازم صورت گیرد.

ایشان در پایان  خواستار آسیب شناسی و آسیب زدائی در زمینه ترویج و جذب زکات شدند