خلاصه خطبه های نماز جمعه 96/6/24 شهرستان هرسین

 حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک روز خانواده و روز مباهله اظهار داشت: 24ذی الحجه روز مباهله نامیده شده است و در قرآن کریم در آیه 61سوره آل عمران به این موضوع اشاره شده است.

 

وی به تشریح جریان مباهله پرداخت و افزود: پیامبر(ص) در این واقعه مهم بر طبق مستندات شیعه و سنی سه گروه( حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س) را با خود برد و وقتی مسیجیان نجران این صحنه را دیدند از مباهله منصرف شدند.

 

خطیب جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به جنایت های  کشور میانمار در حق مسلمانان این کشور خاطرنشان کرد: پاره ای از جهان اسلام و جمعی از مسلمان در کشور میانمار که حدود 8میلیون نفر هستند تحت شدیدترین فشارها هستند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در درس خارج فقه تأکید کردند که تمام جهان اسلام در این خصوص باید مطالبه گر باشند و محکوم کردن صرف به درد نمی خورد، باید از اهرم های قوی تری استفاده کرد.

 

وی با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: باید خود را آمده بهرگیری از این ایام و مجالس عزاداری کرد تا بتوانیم به نحو احسن در این مراسمات شرکت کنیم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در خصوص آغاز مدارس و برگزاری جشن عاطفه ها خاطرنشان کرد: دانش آموزان عزیزی هستند که در آغاز سال تحصیلی توان مالی لازم را برای تهیه مایحتاج مدرسه ندارند و باید همه کمک کنند تا این افراد هم بتوانند به بهترین شکل نیازهای خود را تأمین کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: توصیه ای هم به آموزش و پرورش داریم، در حال حاضر وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سطح استان خوب نیست هر چند که شنیده شده وضعیت آموزش و پرورش شهرستان هرسین رو به بهبود است و این جای تقدیر و خسته نباشید دارد.

 

وی ضمن تشکر از زحمات و خدمات حجت الاسلام باقری در خصوص وضعیت ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان افزود: ستاد نماز جمعه مسئول برگزاری نماز جمعه است و باید به سمتی برویم که این ستاد جزء برترین های استان و حتی کشور شود و نیاز هست که افرادی در این زمینه به ما کمک کنند.