خلاصه خطبه های نماز جمعه 96/5/13 شهرستان هرسین

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک  دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: ماه ذی القعده ماه کرامت است و وجود امام رضا(ع) برای ما ایرانیان یک نعمت است و به فرموده امام خمینی(ره) مرکز ایران مشهد الرضاست.

ایشان افزود: اگر ما شیعه هستیم و در یک کشور شیعه داریم زندگی میکنیم به برکت وجود امام رضا(ع) است و جا دارد تشکر کنیم از استقبال گرم و تأثیرگذار مردم شهرستان از پرچم بارگاه امام رضا(ع) و همه کسانی که در برگزاری این برنامه زحمت کشیده اند.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به مراسم تنفیذ و تألیف رئیس جمهور منتخب ملت تصریح کرد: مطابق قانون اساسی برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری باید چهار مرحله طی شود، مرحله اول:احراز صلاحیت در شورای نگهبان دوم: انتخابات سوم: تنفیذ و تأیید از طرف رهبری و مرحله چهارم تألیف و قسم خوردن می باشد. 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: همه این چهار مورد و به خصوص تنفیذ که از همه مهمتر است پشتوانه ای است برای رئیس جمهور و این تنفیذ رهبری استمراری است، به این معنی که مادامی که رئیس جمهور منتخب مردم در چهار چوب اختبارت قانونی و شرعی خود حرکت کند رئیس جمهور کشور است و هرگاه تخلفی صورت بگیرد این استمرار قطع میشود و انتظار میرود که رئیس جمهور منتخب در مسیر نظام حرکت کند.

ایشان با اشاره به روز خبرنگار و ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه رسانه در شهرستان هرسین افزود:  خبرنگاری شغل بسیار مهم، حساس و تأثیرگذاری است و امانتدار بودن، نوشتن واقعیت، مردمی بودن و بیان مشکلات مردم از خصوصیات یک خبرنگار خوب است.

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به اتفاقات اخیر و شهادت یکی از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از خدمات نیروهای نظامی و انتظامی ، امنیتی و قضایی شهرستان متأسفانه چند روزی است که در هرسین تیراندازی و زد و خورد های صورت گرفته است که یک نفر هم در این بین کشته و یک نیروی عزیز انتظامی به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: این قضیه نیاز به یک برخورد قاطع دارد که یک نفر به خود اجازه ندهد در روز روشن و در ملأ عام اسلحه به دست بگیرد و چند خشاب به مغازه طرف شلیک کند یا در روستایی قتلی صورت بگیرد و یا در روستای دیگر یک نزاع ساده منجر به شهادت یک نیروی عزیز انتظامی شود، ما چقدر باید هزینه کنیم برای تربین یک نیرو برای حفظ امنیت و آنوقت بخاطر یک ندانم کاری این نیروی خدوم به شهادت برسد.

ایشان افزود:  این بی تقوایی و یی ایمانی است تا کی باید بر سر یک سری مسائل پیش پا افتاده اینچنین مشکلاتی به وجود بیاید انتظار داریم که یک برخورد قاطعی با این افراد صورت بگیرد