دیدار مربیان و معاونین پرورشی و روئسای حوزه های علمیه با امام جمعه هرسین

دیدار مربیان و معاونین پرورشی و روئسای حوزه های علمیه در روز دوشنبه ساعت 11 صبح مورخه 95/10/6 با امام جمعه هرسین

حجت الاسلام باقری:درخواست ما این است که گفتمان انقلاب را رواج بدهید /مجموعه کلان آموزش و پرورش خیلی به مباحث پرورشی اهمیت نمی دهند

 حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در دیدار مربیان و معاونین پرورشی و روئسای حوزه های علمیه شهرستان ضمن تقدیر از زحمات دلسوزانه آنها اظهار داشت: شما امروز زحمت تربیت فرزندان مردم را به دوش می کشید و این کار سختی است اما اگر ثمر بدهد شیرین و گواراست.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از اول انقلاب هجمه های سنگینی از سوی دشمن علیه هویت جوانان ما طراحی شده است مبارزه هم باید متناسب با همان هجمه ها باشد.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: تأثیرات و امکانات و قدرت مبارزه ما اگر متناسب با هجمه نباشد شکست می خورد و این شامل همه عرصه ها می شود

 

حجت الاسالام باقری اظهار داشت: در طول تاریخ بعد از اسلام پیش نیامده که این همه هجمه به اندازه زمان حاضرعلیه اسلام و معنویت وجود داشته باشد.

 

وی افزود: مربیان پرورشی،حوزه های علمیه و مسئولین، جایگاه خود را باید بدانیم، پس از حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب  حساسیت آموزش و. پروش برای مسئولین رده بالای ما جا نیفتاده است.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: اگر گفتمان انقلاب از طریق همین ظرفیت های موجود وارد مدارس نشود شک نکنید انقلاب رو به اضمحلال خواهد رفت و درخواست ما این است که گفتمان انقلاب را رواج بدهید و این گفتمان با سیاسی کاری فرق می کند.

 

حجت الاسلام باقری  اظهار داشت: مسئله دیگر معارف دین است که امروز متأسفانه می بینیم که هم روحانیون و مربیان پرورشی برای جا انداختن مباحث دینی هنوز از قالب های قدیمی استفاده می کنند که بایستی در این خصوص در وهله اول کلیات مطرح شود و دوم: قالب های بیان شده تغییر کند.

 

وی افزود: مجموعه کلان آموزش و پرورش خیلی به مباحث پرورشی اهمیت نمی دهند و فقط آموزشی شده است، متأسفانه آنچیزی که در تشویق ها و توبیخ ها آنچیزی که در نظر گرفته نمی شود مباحث تربیتی است و این مظلومیت فرهنگ و مباحث تربیتی ماست.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: بایستی کمک هایی در بحث جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه صورت گیرد، علی رغم هجمه های موجود و تلاش هایی که از سوی طلاب و روحانیون برای جذب صورت گرفته ولی ظرفیت موجود جوابگوی نیازهای کشور نیست و درخواست ما از مجموعه آموزش و پرورش این است که افراد موفق و تحصیلکرده را به حوزه های علمیه معرفی کنند.

در ابتدای این جلسه حبیب الله کیهانی معاون پرورشی آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد این مجموعه و تلاش های صورت گرفته ارائه کرد.