جلسه شورای فرهنگ عمومی 95/6/164 دفتر امام جمعه هرسین

حجت الاسلام باقری : در جلسات شورای فرهنگ عمومی مسائل کلان مطرح شود

  با حضورحجت الاسلام باقری امام جمعه، و مسئولین شهرستان جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه هرسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین در ابتدای این جلسه  طی سخنانی اظهار داشت : تعیین سیاست های کلان در حوزه های مختلف شهری با توجه به مقتضیات و ظرفیت ها  از وظائف شورای فرهنگ عمومی می باشد و فعالیت های شورا نباید فقط به امورات مذهبی محدود شود .

 

وی با تأکید بر ارتباط مستقیم بین فرهنگ و اقتصاد خواستار توسعه کارگاههای صنایع دستی از جمله گلیم بافی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان هرسین شد .

 

امام جمعه شهرستان  در پایان سخنانش بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

 

در ادامه این جلسه دکتر امیر شاه آبادی سرپرست فرمانداری شهرستان تصریح کرد: با ایجاد بسترهای لازم جهت تشکیل تشکل های مردم نهاد می توان بر بسیاری از معضلات اجتماعی غلبه کرد و در راین راستا می بایست فرهنگ مشارکت جویی را در بین مردم تقویت کرد .

 

دکتر شاه آبادی افزود : از مهمترین راهها و عوامل مؤثر تحقق عملی اقتصاد مقاومتی احیاء و ترویج فرهنگ کار است که می بایست به راههای ارتقاء آن کیفیت بخشید.

 

سرپرست فرمانداری هرسین در پایان خواستار فعالیت کارگروهای تخصصی زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا شد.

 

طرح مباحثی همچون برگزاری مراسمات و مناسبت هایی چون عید قربان و غدیر و بازسازی واقعه غدیر توسط سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین و موضوع برگزاری جشنواره گلیم در هرسین توسط آقای ناصری از هنرمندان شهرستان و احیاگر گلیم هرسین از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.