مراسم روز شهرستان در هرسین برگزار شد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرماشناه و علما و روحانیون، مسئولین شهرستان و با حضور پُر شور مردم دیار دارالمومنین مراسم روز شهرستان در هرسین مورخ 95/6/15برگزار شد.

  به منظور پاسداشت و گرامیداشت مقام سه عالم جلیل القدر شهرستان آیات عظام آیت الله نجفی، آیت الله کاظمی و آیت الله حجتی (ره) مراسمی به همین منظور با عنوان روز ملی شهرستان در مکان مسجد مصلی آیت الله حجتی (ره) شهرستان هرسین برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین در مراسم گرامیداشت سه عالم جلیل القدر و روز شهرستان با اشاره به سابقه مذهبی علمی و اجتماعی شهرستان اظهار داشت هرسین مهد فرهنگ و تدین ، شهدا و جانبازان و ایثارگزان، و بزرگان در علوم پزشکی و سایر علوم است و از لحاظ اقتصادی هم ظرفیت خوبی برای اجرای فرامین رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی دارد.

وی از برگزار کنندگان این برنامه ، میهمانان ، مسئولین شهرستانی و استانی ، علما عزیر و فرزندان بیوت این سه عالم گرانقدر و اخصاً آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تشکر کرد و افزود: اگر مردم قدر عالم را ندانند قدر علم را هم نمی دانند و اگر قدر علم را ندانند قدر عالم را هم نمی دانند.

در ادامه این مراسم آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه سخنران مراسم طی سخنانی اظهار داشت : منش و سبک زندگی علما برای ما درس و چراغ راه است و می بایست سلوک ، اخلاق و منش آنان برای نسل های آینده بصورت ویژه تبیین و تشریح شود و علما عصاره تقوا ، معنویت ، علم و آگاهی را برای ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر این موضوع که شخصیت های دینی و علمی همیشه ماندگار خواهند بود افزود : علما بر اساس احادیث و روایات پشتوانه دینی و علمی امت هستند و در استان کرمانشاه نیز شخصیت های برجسته ای در این زمینه وجود دارد و می بایست از آنان بعنوان یک ظرفیت مهم و ویژه استفاده کرد.

آیت الله مصطفی علما در پایان سخنانش ضمن اشاره به دستاوردهای قیام حضرت امام خمینی (ره) در سطح منطقه ای و جهانی افزود : به برکت قیام حضرت امام خمینی (ره) در اوج اقتدار هستیم .