یادواره شهدای گمنام و جاویدالاثر شهرستان هرسین برگزار شد


یادواره شهدای گمنام و جاویدلاثر شهرستان هرسین همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء (ص)و نیروهای نظامی و انتظامی ، خانواده معظم شهداو اقشار مختلف مردم یادواره شهدای جاویدالاثر شهرستان هرسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) و عرض خیر مقدم به خانواده معظم شهدا و حاضرین در مراسم از زحمات نماینده مردم شهرستان، بنیاد شهید استان کزمانشاه، سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای انتظامی، شهرداری و شورای شهر و حاج یعقوب وهابی، و اخصأ هیئت رزمندگان شهرستان هرسین در برگزاری این مراسم باشکوه تشکر کرد.

 

در ادامه حاج حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام و جاوید الاثر شهرستان اظهار داشت: سخن گفتن در وصف شهدا برای ما کار بسیار سختی است اما از طرفی می توانیم در قبال جانفشانی هایی که این عزیزان انجام داده اند خدمات بهتر و قدم مفیدتری برداریم.

 

وی افزود: باید دید که شهید به چه خاطر و برای چه چیزی برای دفاع از کشور خود می رود و عاشق و دلباخته چه چیزی می شود که به تمام دنیا پشت پا می زند.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولین چیزی که مشاهده می شود این است که شهید اهل نظام بود و برای دفاع از انقلاب قدم برداشت پس باید راه شهید را راه ولایت فقیه دانست.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: اگر مدعی ادامه دادن راه شهید هستیم باید بدانیم که شهید چه چیزی را قبول داشته و چه چیزی را قبول نداشته است و در حقیقت آنچیزی که شهید می پسندد دفاع از نظام و ارزشهای ان و فداکردن خود برای نظام است.

 

سردار سید ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به عنوان سخنران اصلی مراسم با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب کشور در طول تاریخ و وقوع جنگ های متعدد در گذشته اظهار داشت:جنگ های فراوانی در طول تاریخ کشور اتفاق افتاده و نیاز است که در خصوص این جنگ ها ، پیروزی و شکست ها، فرماندهان این جنگ ها و خیلی چیزهای دیگر بررسی هایی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی افزود: در این جنگ ها فقط یک جنگ است که با بقیه متفاوت است و آن جنگ 8ساله دفاع مقدس است و ایران تنها کشوری است که در دنیا 8سال برای نگه داشتن نظام اسلامی خود جنگید و در این راه از تمام اقشار مردم و مسئولین، از بالاترین مقام کشور تا پایین ترین مقام کشور شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: آمار شهدای  دانش آموز ما  در دنیا بی سابقه است، شهدای ما از بهترین انسان های ما بودند و به همین دلیل بود که امام راحل (ره) فرمودند من از راه دور بازوان شما رزمندگان عزیز را می بوسم.

 

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای مداحی با صدای حاج رامین نعیمی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) بود.

این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه - سپاه ناحیه شهرستان - بنیاد شهید و امور ایثارگران - تیپ281 زرهی مستقل بیستون - شهرداری و شورای اسلامی - و هئیت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین برگزار شد