نشست هم اندیشی جوانان مورخ 95/3/29با امام جمعه هرسین

امام جمعه هرسین در نشست هم اندیشی با جوانان شهرستان گفت: مطالبی که جوانان در این جلسه بیان کردند کارشناسانه و از سر دغدغه بود

  حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در جلسه ای که با حضور جوانان شهرستان در خصوص بیان مشکلات و ارائه راهکار رفع آنها در دفتر امام جمعه شهرستان ساعت 7 عصر برگزار شد اظهار داشت مطالبی که جوانان در این جلسه بیان کردند کارشناسانه و از سر دغدغه بود و جا دارد از حضور این جوانان تشکر کرد.

 

وی در خصوص دغدغه جوان در بحث عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی شهرستان افزود: برخی موارد مثل حجاب بعضأ عمقی نیست هر چند ظاهراً بسیار عالی است و باید فرهنگ آن در جامعه تعمیق داده شود.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص حفظ سنت ها در جامعه خاطرنشان کرد برخی از این سنت ها باید حفظ شود چرا که برخی از بزرگان ما همچون استاد علامه شهید مطهری کتاب های در خصوص تقابل خدمات اسلام ایران دارد و اینکه چرا برخی در بیان مباحث موضوع سنت را نادیده می گیرند دلیل بر بی سلیقگی است اما به هر حال باید به اصالت خود هم  توجه کرد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص دغدغه جوانان در مورد مشکلات شهرستان اظهارداشت  قسمتی از مشکلات مردم به خود آنها بر می گردد و قسمت دیگر به مسئولین، آن قسمتی که به مردم بر می گردد شامل دقت کردن در دادن رأی است متأسفانه همیشه این فرهنگ غلط درست انتخاب نکردن در این منطقه وجود داشته که از روی شناخت رأی نمی دهیم.

 

وی در بحث مطالبه گری افزود: ما از روز اول که وارد شهرستان شدیم در مراسمات مختلف مردم را به مطالبه گری دعوت کردیم و این موضوع باید از راه صحیح آن انجام شود.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص مشکلات فرهنگی شهرستان خاطرنشان کرد مشکل ما این است که آنجایی که تعهد وجود دارد تخصص نیست و آنجایی که تخصص وجود دارد تعهد نیست.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص ظرفیت های شهرستان اظهار داشت شهرستان هرسین از لحاظ تئاتر، خوشنویسی، داستان نویسی و حتی موسیقی حرفی برای گفتن دارد متأسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود.

 

وی افزود در هرسین از تدین مردم، گردشگری، آب و هوای سالم، آداب و رسوم کم استفاده شده است و نباید همیشه منتظر مسئولین بود

در پایان جوانان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور در ضیافت سفره افطاری   روزه خود را افطار کردند .