خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 94/12/14 هرسین

حجت الاسلام قدمی :

تشکر از حضور پرشور و 90درصدی مردم هرسین در انتخابات/ منتخبین مردم باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات مردم به کار گیرند

امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: همچنانکه این مردم با حضور خود در انتخابات کم نگذاشته اند ما هم باید تلاش کنیم که جواب این زحمات را بدهیم چرا که این مردم لایق بهترین خدمات هستند.

 

حجت الاسلام قدمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از مولی الموحدین حضرت علی(ع) اظهار داشت بندگان خدا بدانند که اعضاء و جوارح آنها مواظب اعمالشان است و می توانند بر علیه شما شهادت بدهند.

 

وی در خصوص بحث انتخابات افزود از حضور پرشور و نشاط و 90درصدی مردم هرسین در انتخابات و همچنین از زحمات برگزار کنندگان و مسئولین اجرایی و نظارتی و امنیتی تشکر می کنیم.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد انتخابات برگزار شد و در این بین هم ممکن است اختلافاتی  وجود داشته باشد، اما این اخلاقی نیست که عده ای که اعتراض داشته باشند بیایند و بخواهند اعتراضات خود را از راه غیر قانونی مطالبه کنند و باید مواظب بود که در شهرستان این چنین وضعیتی پیش نیاید.

حجت الاسلام قدمی در ادامه اظهار داشت بحث دوم این است که جای شکرگزاری از خداوند دارد که این ملت با وجود این مشکلات مردم با عزمی راسخ و با شور و نشاط بیاد ماندنی حماسه ای دیگر را آفریدند.

وی افزود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چند پیام داشت اول اینکه مردم ثابت کردند که مردم سالاری دینی در  کشور ما تثبیت شده است و دوم اینکه این حضور نشانه اعتقاد مردم به نظام، امام امت و رهبری معظم انقلاب است.

خطیب جمعه موقت شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به منتخبین مجلس خبرگان و شورای اسلامی خاطرنشان کرد همچنانکه این مردم با حضور خود در انتخابات کم نگذاشته اند ما هم باید تلاش کنیم که جواب این زحمات را بدهیم چرا که این مردم لایق بهترین خدمات هستند و باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات آنها به کار گرفت.

حجت الاسلام قدمی در ادامه اظهار داشت از جمله مواردی که نمایندگان باید مدّ نظر قرار دهند ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی است و منش جهادی هم در اندیشه و در رفتار و عمل آنها نمایان باشد.

وی با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری و لزوم توجه مردم به نیازمندان افزود توجه به دیگران در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و در اسلام خانواده ای معنوی محسوب می شود که علاوه بر خود به دیگران نیز توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت شهرستان در پایان در خصوص هفته درختکاری و منابع طبیعی خاطرنشان کرد همانطور که روایات زیادی در خصوص حفظ و نگهداری از منابع طبیعی آمده است مسئولین نیز باید تلاش کنند که بحث درختکاری به صورت یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود