خلاصه خطبه های نماز جمعه 96/2/22 شهرستان هرسین

امام جمعه شهرستان هرسین :
مهم حضور حداکثری مردم در انتخابات است / بخاطر چند رأی منافع دفاعی و ملی را زیر سوال نبریم

  حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته بااشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: انتخابات یکی از مسائل مهم و اساسی و از افتخارات نظام است که از اول انقلاب تا کنون 33انتخابات در کمال آرامش برگزار شده است.

 

ایشان افزود: انتخابات یک عرصه امتحان هم برای مردم و ملت ایران و هم برای کاندیداهایی است که خود را در معرض رأی مردم قرار داده اند که در این خصوص چند نکته قابل تذکر است.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: نکته اول بحث حضور مردم است، ما در حال حاضر حدود 56میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن داریم که حضور این تعداد در پای صندوق های رأی می تواند عزت، اقتدار، و امنیت را برای کشور به همراه داشته باشد اینکه چه فردی رأی می آورد مهم نیست اصل حضور حداکثری مردم است.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نکته دوم منافع ملی است که نباید آنرا فدای منافع شخصی، حزبی و سیاسی کرد، خیلی از این مباحثی که در مناظرات مطرح می شود بر خلاف منافع ملی است.

 

ایشان افزود: مسئله دیگر حریم دفاعی است که شوخی بردار نیست، و کاندیداهای ما نباید قدرت دفاعی کشور را زیر سوال ببرند، متأسفانه دیده می شود که برخی می آیند و موشک های ما را زیر سوال می برند، این ظرفیت دفاعی ما بود که طرف مقابل را پای میز مذاکره آورد مواظب باشید نکند به خاطر چند رأی این منافع را زیر سوال ببرید.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: بحث دیگر ارزشهای اعتقادی و اسلامی ماست ، افرادی که برای ریاست جمهوری و شورای شهر انتخاب می شوند قسم می خورند که منافع ملی کشور را حفظ کنند حالا طرف می آید و همه چیز را زیر سوال می برد آیا این افراد بعد از انتخابات می توانند منافع ملی را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: نکته دبگر بحث گسل های قومی و مذهبی در کشور است که علی رغم اینکه با کمال همبستگی و وحدت در کنار هم در آرامش زندگی می کنند برخی ها می خواهند این گسل ها را تحریک کنند.

 

ایشان افزود: می گویند چرا در انقلاب اسلامی به زنان ظلم شده است، مواظب باشیم چه حرفی میزنیم آیا واقعاً انقلاب اسلامی به زنان ظلم کرده یا به آنان عزت داده است، نباید به خاطر اینکه میخواهیم کاندیدای مقابل را زمین بزنیم ارزشهای انقلاب را نادیده بگیریم.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به لغو سند2030به عنوان یک سند فرهنگی تصریح کرد: متأسفانه این سند از سوی دولت، آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: مسئولین باید بیایند و پاسخگو باشند به این ملت شهید داده که چرا و به چه علتی می خواستند که بچه های ما را به ذلت بکشانند و آنها را به سبک غربی ها تربیت کنند.

 

ایشان افزودند : یکی از این بندها این بود که همجنس گرایان اجازه دارند تا در تمام سطوح تحصیلی ما مسائل مربوط به خود را آموزش  دهند، موضوع این است که چرا باید کار به جایی برسد که مقام معظم رهبری تذکر بدهند، مگر ما مرده ایم و درک و شعور این را نداریم که این مسائل به نفع مملکت ما نیست.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به موضوع انتخابات شوراها تصریح کرد: خدا را شاکریم که همه دوستان داوطلب تأیید صلاحیت شدند، گفتند که امام جمعه تذکر داده که آنهایی که رد صلاحیت شدند دوباره برنگردند خدا را شکر که همه برگشتند!!

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: انتظار داریم که مجلس و شورای نگهبان فکری به حال این شورای شهر بکند که از اول تأیید صلاحیت آنها تا پایان دوره چهار ساله هیچگونه بررسی از کار آنها صورت نمی گیرد.

 

ایشان افزود: مسئولین مربوطه بیایند و در خصوص تأیید صلاحیت ها پاسخگو باشند که چرا چنین می شود، ما کاری به تأیید یا رد صلاحیت افراد نداریم ولی وقتی مراجع چهارگانه چند نفر را رد صلاحیت می کنند چرا وزرات کشور اینها را برمی گرداند.