تصاویر و خلاصه خبه های نماز جمعه مورخ 95/12/13 شهرستان هرسین

 حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) از کلیه برگزار کنندگان و دست اندرکاران برنامه ها و مراسمات این ایام تقدیر کرد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی از زحمات صورت گرفته در این عرصه تشکر کرد و اظهار داشت: نکته اول در بحث منابع طبیعی فرهنگ سازی است، متأسفانه با توجه به تأکیدات دینی و بیانات مراجع عظام و حکم قانون و عقل هنوز فرهنگی درستی در استفاده از منابع طبیعی نداریم و این فرهنگ سازی را بایستی از مدارس و خانوده شروع کنیم.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مسئله دیگر این است که درخت کاری کار مهمی است اما مهمتر از آن حفظ و نگهداری است، بلأخره  در خصوص آن بیست درختی که از پارک شهر قطع شد و پیگیری صورت نگرفت و برخوردی نشد چه کسی باید جواب اینها را بدهد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: درختان بسیاری در سطح شهر داریم که هنوز پلاک گذاری نشده است و هر از چند گاهی تعدادی از آنها بریده می شود و معلوم نیست که متولی حفظ این درختان چه کسی است.

 

ایشان افزود: در خیلی از شهرها درختان مثمر کاشته اند، به جای این همه درخت غیر مثمری که در سطح شهر کاشته می شود درخت مثمر بکاریم و این سنت را نهادینه کنیم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در ادامه با اشاره با سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تاریخ تأسیس کمیته امداد به قبل از همه پرسی جمهوری اسلامی بر می گردد و این نشان از اهمیت دادن انقلاب امام خمینی(ره) به پابرهنگان به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: برخی ها می گویند خیلی از این تریبون به دست ها نمی گذارند مردم شاد باشند، البته ما دوست داریم که مردم شاد باشند اما با شکم گرسنه که نمی شود مردم را خنداند، در هر خانه ای چند نفر بیکار وجود دارد اشتغال مردم را حل کنید و مشکلات ازدواج جوانان را مرتفع کنید مردم شاد می شوند.

 

ایشان افزود: متأسفانه آمار بیکاری از سال 1385تا 1395سیر صعودی داشته است، در سال 1385از هر 100خانوده 16سرپرست خانوده بیکار بوده است و این در حالی است که امروز این میزان به 26درصد رسیده است.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان هرسین متأسفانه مراکز خیریه وجود ندارد و بزرگان شهر باید فکری به حال این وضعیت بکنند، متأسفانه فقط یک صندوق قرض الحسنه در شهرستان داریم و این در حالی است که بالا بردن سود توسط بانک ها باعث کم شدن معنویت در جامعه شده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به بحث خط قرمزها در نظام اسلامی اظهار داشت: خط قرمز مملکت، دین، انقلاب و مردم ولایت فقیه و رهبری است و تضعیف جایگاه رهبری و شخص رهبری عرفاً، شرعاً، قانوناً و عقلاً حرام است و عوام هم این را می فهمند.

 

ایشان افزود: امروز دشمنان ما هم به این نتیجه رسیده اند که عزت و اقتدار کشور ما به رهبری است و اگر در ایران انفجاری صورت نمی گیرد تنها علت آن وجود رهبری است که این اقتدار را حفظ کرده و کشور را مدیریت می کند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: چه شده است که برخی از مسئولین رده بالای نظام در این چند ساله اخیر نیش و کنایه می زنند، این مردم صبری دارند در این چند سال چه قدر به ساحت رهبری توهین شد و به حرف رهبری توجه نشد و امروز دارند علیه رهبری موضعگیری می کنند اگر جایگاه رهبری تضعیف شود فاتحه انقلاب را باید خواند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در موضعگیری برجام فرمودند که اگر طرف مقابل برجام را پاره کند ما آنرا آتش می زنیم آنوقت آقای مسئول می آید و این حرف را به سخره می گیرد مردم اینها را می فهمند، وقتی رهبری می فرماید من شرمنده آن جوانی هستم که غروب دست خالی به خانه می رود آنوقت مسئول ما می گوید که ما شرمنده مردم نیستیم، این دهن کجی نیست و نباید از مردم احساس شرم کنند.

 

ایشان افزود:  خط قرمز برای مملکت و مردم ما ولایت است، مردم و خانواده شهدا آستانه صبری دارند و دولتمردان باید مواظب باشند و اجازه ندهند که این صبر لبریز شود و مواظب باشند که از ریل قطار انقلاب خارج نشوند که قوام نظام وابسته به حفظ حریم ولایت است و اگر این حریم شکسته شود بقیه هم حرمتشان شکسته خواهد شد.

 

خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه هنور اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است و لذا مردم باید خود اقدام کنند و برای خرید شب عید اول فقرا را فراموش نکنند و بعد هم از اجناس ایرانی و از خود هرسین خرید کنند تا پول آن هم نصیب کاسب این شهر شود.