نماز جمعه مورخ 95/8/28 شهرستان هرسین

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ما انتظار داشتیم که دولت و مسئولین بهتر تردد در مرزها و مسائل مالی را مدیریت کنند چه اشکالی دارد وقتی دولت می بیند این همه علاقه مند وجود دارد هزینه ها را پایین بیاورد.

 حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: یکی از ایام الله که برای ما به یاد ماندنی است و ویژه تشیع است همین اربعین است که متمم و مکمل قیام عاشوراست چرا که به روایتی سر امام حسین(ع) و به روایت دیگر تمام سر های شهدای کربلا در این روز به بدن های مطهر ملحق شد.

 

وی افزود: : اربعین خلاصه نهضت امام حسین(ع) است و سید الشهدا خون قلب خود را در راه خدا داد و یک طرف این است که می خواست مردم و بشریت را از جهالت و گمراهی نجات دهد و طرف دیگر قضیه کسانی بود که خود را به یک دنیای پست فروختند تا امام حسین(ع) تنها بماند.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد : اینکه می بینیم در نظام اسلامی که آن همه شهید دادیم تا راه خود را پیدا کردیم و ادامه دادیم تا به این نقطه رسیدیم    امروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گریبانگیر جامعه شده است به خاطر وایسته شدن مسئولین به دنیاست.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت:  کسانی که در برابر امامشان ایستادند افرادی بودن که از بیت المال می خوردند و حقوق های آنچنانی می گرفتند، امروز هم اگر می بینیم که فرمان رهبری روی زمین می ماند و در خیلی از مسائل عقب مانده ایم و آن ایثار و معنویت گذشته را نداریم دنیا باعث گرفتار شدن ما شده است.

 

وی افزود: درس بزرگ اربعین این است که یاد شهدای خود را باید گرامی بداریم ، امروز بعد از گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی آیا به یاد شهدا هستیم چقدر خانواده های شهدا را گرامی می داریم، خون حسین(ع) در نهایت غربت ریخته شد و دشمنان خواستند خون شهدای کربلا را پایمال کنند اما امروز می بینیم در نهایت عزت نزدیک به 30میلیون زائر در پیاده روی اربعین شرکت می کند.

 

امام جمعه هرسین  با اشاره به مشکلاتی که در بحث پیاده روی اربعین به وجود آمد تصریح کرد: ما انتظار داشتیم که دولت و مسئولین بهتر  تردد در مرزها و مسائل مالی را مدیریت کنند که عشاق بیشتری به کربلا بروند چه اشکالی دارد وقتی دولت می بیند این همه علاقه مند وجود دارد هزینه ها را پایین بیاورد.

 

 حجت الاسلام باقری اظهار داشت: این همه با کشورهای جهان مذاکره می کنیم مذاکره ای هم با دولت عراق انجام می دادید، نه اینکه مسیر ها و جاده ها را ببندید که کسی به زیارت اربعین نرود، این چه سنت و روش غلطی است که دولت می خواهد جلوی زائر امام حسین(ع) را بگیرد.

 

وی افزود: کمک کنید زوار بیشتری برود نه اینکه به ائمه جمعه و صدا وسیما نامه بنویسید که مردم را به رفتن به اربعین تشویق نکنید رهبر معظم انقلاب فرمودند اربعین عزت شیعه است.

 

خطیب جمعه هرسین در خصوص برپایی موکب ها خاطرنشان کرد: امسال موکب ها در مقایسه با سال گذشته وضعیت خیلی خوبی داشت و تنها در همین محدوده شهرستان هرسین چهار موکب برای پذیرایی از زائران با کمک های مردمی برپا شده بود.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبه ای است که یادگار امام راحل(ره) است و امروز خیلی از کشورهای منطقه دارند از این الگوی بی بدیل استفاده می کنند.

 

وی افزود: متأسفانه اگر می بینیم امروز کشور با مشکلاتی مواجه است یکی از علت ها این است که حرکت های اولیه انقلاب به خصوص ظرفیت بسیج نادیده گرفته شده است و ما نباید از وصیت نامه امام دور بمانیم.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: بصیرت، اقتصاد مقاومتی و انقلابی گری سه کلید واژه ای  است که رهبر انقلاب در طول سال بارها آنها را تکرار کرده اند و باید دید که چقدر به این واژه ها عمل کرده ایم.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده این ستاد بیایند و به مردم گزارش دهند که چه کارهایی در این مدت صورت گرفته است متأسفانه ما که اقدامی ندیده ایم.