خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 95/8/21 شهرستان هرسین

 حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی در ادامه بحث هفته های قبل در خصوص خصوصیات شیعه انقلابی و خصلت هایی که در این افراد وجود دارد اظهار داشت: از جمله خصوصیات این افراد ولایتمداری است و اینکه رفتار و کردار ما باید در تبعیت از ولایت باشد به خصوص در عصر غیبت که زمان مناسبی برای تمرین ولایت مداری است.

 

وی افزود: شهدای ما این موضوع را فهمیدند و عمل کردند و در وصیت نامه آنها می خوانیم که نکند امام را تنها بگذارید، و آنها در واقع دبن خود را به ولایت ادا کردند.

 

خطیب جمعه شهرستان یکی از شاخصه های ولایتمداری را که شهدای ما اینکار را در زمان امام(ره) و جنگ تحمیلی  به خوبی انجام دادند تلاش در جهت رفع دغدغه های ولی فقیه دانست.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به بحث شعار های سال  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با توجه به برخی معیار ها هر ساله شعاری را در نظر می گیرد و چندین سال است که در بحث اقتصاد تأکید دارد، مثلاً امسال در باب اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولین ما چقدر این دغدغه رهبری را عملی کرده اند، در واقع تآکید مکرر بر اقتصاد در سال های قبل و امسال به دلیل قصور کردن ما از دستورات ولی فقیه بوده است.

 

وی افزود: امروز بیشتر از آنکه رهبری معظم انقلاب به دنبال مباحث کلان نظام باشد باید وقت خود را صرف تذکر دادن و اصلاح کردن اشتباهات مسئولین کنند، آیا این ولایتمداری است که ما انجام می دهیم، همه ما در این قضیه مقصر هستیم.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در مباحث فرهنگی رهبر انقلاب بارها تذکر داده اند اما کدام یک از مسئولین فرهنگی ما گوش داده اند و امروز چه کسی مقصر مشکلات فرهنگی کشور است، این در واقع به دلیل عمل نکردن به هشدارهای رهبری است.

 

حجت السلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که در بحث مذاکرات هسته ای که عمده وقت دولت را گرفته است چقدر ما از خطوط قرمز عبور کرده ایم و گوش به حرف رهبری نداده ایم اظهار داشت: دولت متأسفانه در طول این سه ساله خلاصه شده است در وزارت خارجه، و وزارت خارجه ما هم خلاصه شده است در مذاکرات هسته ای و مذاکرات ما خلاصه شده است در مذاکره با امریکا، امروز هم رئیس جمهور جدید امریکا می گوید که ما آنرا پاره می کنیم.

 

وی افزود: رهبری بارها تذکر داده بودند که با اینها نمی شود مذاکره کرد و قابل اعتماد نیستند، مذاکره یعنی معامله، ما در قبال چیزهایی که به امریکا داده ایم چه چیزی دریافت کرده ایم.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: امریکا در مشکلات خود مانده است و نمونه بارز آن همین انتخابات اخیر است، متأسفانه برخی از مسئولین و صاحبان سایت ها و نشریات و قلم به دستان نمی خواهند واقعیت امریکا را به مردم بگویند و چهره امریکا را بزک می کنند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نماد عظمت، شوکت و جلال شیعه است و حضور ده ها میلیونی مردم در این مراسم می تواند اثرات سیاسی، فرهنگی ، دینی و اخلاقی بی بدیلی در پی داشته باشد.

 

وی افزود: افرادی که عازم سفر اربعین هستند سعی کنند از طریق قانونی مسافرت کنند چرا که به اذعان تمام مراجع خلاف قانون است و از طرفی کسانی که توانایی مالی و جسمی رفتن به این سفر را ندارند می توانند با حضور در موکب های پذارایی از ثواب این امر معنوی بهره مند شوند ای بسا ثواب این خدمات رسانی ها به زائران از زیارت اربعین کمتر نباشد.