خطبه نماز جمعه 18آبان ماه 97 شهرستان هرسین

امام جمعه هرسین :

امیدواریم وزرای جدید قدری درد مردم را کاهش دهند/ آقای استاندار به شما توصیه می کنم که هرسین را بهتر ببینید

  

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و آغاز ماه ربیع الاول و همچنین ماجرای لیل المبیت اظهار داشت: امیر مومنان حضرت علی (ع) با خوابین بستر پیامبر(ص) خود را برای شهادت و جانفشانی در راه دین آماده کرده بود که اینکار حضرت علی (ع) حتی فرشتگان خدا را به مباهات وا داشت.

وی افزود:  یکشنبه20آبان سالروز شهادت حاج حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است، اگر امروز ما به قدرت موشکی خود افتخار می کنیم مدیون مردان بزرگی همچون این سردار شجاع اسلام هستیم و فراموش نکنیم ایثارگری های شهدا و آزادگان و جانبازان عزیز را 

امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد:  البته امروز مشکلات اقتصادی داریم که انشاالله رفع شدنی است و مدیران ما تلاش کنند که دردها کاهش پیدا کند امیدواریم این وزرای جدیدی که وارد کابینه شده اند بتوانند قدری درد مردم را کاهش بدهند.

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مشکلات ما بخشی به واسطه تحریم است که آمریکا هم تمامی تلاش خود را بکار گرفته است و مخصوصاً امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب است بارها تکرار کرده اند که چند ماه دیگر کار جمهوری اسلامی تمام است، انشاالله دشمنان انقلاب مثل همیشه روسیاه خواهند شد.

وی افزود:  اما بخش دیگری از مشکلات مدیریتی است اگر مدیران و دولت ما تدبیر مناسب داشته باشند، اینقدر مشکلات مردم را آزاد نخواهد داد، در این چند ماه گذشته اختلافی که در بحث دلار داشتیم و سوء استفاده هایی که برخی ها کردند اینها به اقتصاد کشور آسیب زد، امیدواریم مدیرانی که وارد کابینه شده اند قدری مشکلات را مرتفع کنند.

خطیب جمعه هرسین با اشاره به انتصاب وزیر جدید راه و شهرسازی تصریح کرد: متأسفانه در5سال گذشته عقب گرد داشته ایم جوانان و خانواده های ما به واسطه مسکن مهر خانه دار شدند اما در این 5سال متأسفانه در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده اند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: گفتند مسکن مهر چیز خوبی نیست و ما بهتر از آن را می آوریم، مسکن مهر مسکن امید شد، انگار با این اسم عوض کردن کار درست می شود امیدواریم وزیر جدید در این زمینه تلاش بکند.

 

وی در خصوص انتصاب  وزیر جدید اقتصاد افزود: در زمان وزیر قبل متأسفانه مورد مناسبی در جذب سرمایه خارجی اتفاق نیفتاد و بانک ها دچار تغییر و تحول اساسی نشدند و خصوصی سازی و گمرک نقش ضعیفی در اقتصاد داشت و فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداشت امیدواریم این روند در زمان وزیر جدید بهتر شود، متأسفانه وزیر اقتصاد دولت دوازدهم برنامه خاصی برای بهبود وضعیت کسب و کار نداشت.

امام جمعه هرسین با اشاره به انتصاب وزیر جدید صنعت و معدن و تجارت خاطرنشان کرد:  در دوره وزیر قبلی کنترل مناسبی بر نرخ ارز نداشت و خیلی از کالاهای اساسی مردم دچار مشکل شد و این از بی برنامگی بود که در این وزارتخانه پیش آمد.

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: نظارت دقیقی بر واردات و صادرات محصولات کشاورزی نبود و زمینه افزایش قیمت کالاهای اساسی فراهم شد و فشار بر مردم بیشتر شد امیدواریم که وزیر جدید تدبیر مناسبی بکند.

وی با اشاره به وضعیت وزارتخانه تعاون کار ورفاه اجتماعی افزود:  این وزارتخانه هم موفق نبوده و انتظار میرود که فرایندهای مالی زیر مجموعه را ساماندهی کنند و مشکلات پرداخت حقوق کارگران و شکاف عظیمی که بین حقوق و تورم ایجاد شده است را رفع کنند.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  البته مقام معظم رهبری توصیه داشته اند که پشت دولت را خالی نکنید و ما باید حمایت کنیم و کارهای خوبی را که صورت می گیرد معرفی کنیم و ضعف هایی که ایجاد می شود را تذکر دهیم و معتقدیم که این ضعف ها به تعبیر مقام معظم رهبری درست شدنی است.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به مشکلات موجود شهرستان بیان داشت: مشکلاتی در شهرستان داریم هر چند مسئولین دارند تلاش می کنند ولی همچنان در زمینه های مختلف مشکل داریم، امیدواریم که شهرداری وضعیت کوچه ها را تسطیع کند خیلی از کوچه ها وضعیت مناسبی ندارند انشاالله که شهرداری با برنامه ریزی خوب کام مردم را شیرین کند.

وی افزود: امکانات ما در این شهر خیلی کم است من توصیه می کنم به مسوولان به خصوص مسوولان استانی، وقتی شهرهای مجاور را می بینیم امکانات آنها خیلی بیشتر است، جوانان ما امکانات تفریحی کمی دارند.

 امام جمعه هرسین تصریح کرد: یک سال قبل به ما قول دادند که سینما را سامان بدهند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد آقای استاندار من به شما توصیه می کنم که این شهر را ببینید، این شهر مردم متدین و انقلابی دارد، در زمینه ورزشی زیرساخت های ما خیلی ضعیف است.

حجت الاسلام اجرایی در پایان اظهار داشت: الان سالهاست که وضعیت استخر شهر مشخص نیست و سالن اجتماعات مناسبی برای مراسمات نداریم توصیه می کنیم به مدیران استانی هرسین را بهتر ببینند مردم این شهر متدین و صبور هستند و جا دارد که از این مردم قدردانی شود و مسئولینی که خواب هستند از این خواب بیدار شوند و خدمت مناسبتری به مردم بکنند.