خطبه نماز جمعه مورخ 13 مهر شهرستان هرسین

امام جمعه هرسین :دولت در انتصاب مدیران اقتصادی تعلل کرد/اقدام موشکی سپاه دشمن را وادار به عقب نشینی کرد

  

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: لازم است که در خصوص کارهایی که امام سجاد(ع) در دوران اسارتش و پس از آن و مأموریت امامتش و همچنین ادامه راهی که امام حسین(ع) رفته بودند مطالعاتی داشته باشیم که با چه سختی هایی پیام عاشورا را به ما رساندند، در آن فضا امام سجاد(ع) شاگردانی همچون ابوحمزه ثمالی را تربیت کردند که فقه شیعه توسط آنها بارور شد.

 

وی در خصوص سالروز تبعید امام خمینی(ره) به عراق و تشریح وقایع سالهای تبعید امام(ره) به ترکیه و فرانسه افزود: پس از آن سال ها و سه ما پس از ورود امام خمینی(ره) به ایران شاه از کشور چمدان به دست فرار کرد و خداوند برای امام(ره) هجرتی را در نظر گرفته بود که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

امام جمعه هرسین با اشاره به هفته نیروی انتظامی تصریح کرد:  نیروی انتظامی از ارکان حفظ اقتدار کشور و صیانت از نظم و امنیت عمومی و فردی جامعه است که با شجاعت و رشادت های نیروهای خودحدود 13هزار شهید(8هزار مربوط به دوران دفاع مقدس) و 23هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و توانسته کارنامه پرافتخاری را برای خود رقم بزند.

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در بحث مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: عاجزانه تقاضا داریم که برخورد ها در این حوزه افزایش پیدا کند چرا که یکی از ریشه های مهم آسیب های اجتماعی در این شهر بلای خانمان سوز اعتیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرانی های ماه های اخیر در بازار افزود: چندین ماه است که التهاب در بازار وجود دارد و دلار بی جهت قیمتش افزایش پیدا کرده بود که الحمدلله هفته گذشته قدری روند نزولی پیدا کرد، ولی هواسمان باشد قیمت دلار پایین نیامده است، قیمت دلار هر وقت3400تومان شد پایین آمده است.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد : ما نباید دلخوش باشیم که دلار به مرز 12هزار تومان رسیده است، این یعنی سه برابر، قرار نیست چهار نفر آدم فاسد باعث شوند که دلار افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: ما از مدیران اقتصادی کشور گله مندیم، دولت در انتصاب مدیران اقتصادی تعلل کرد، چند ماه است که وزیر اقتصاد منصوب نشده است، دولت باید سریعتراین زخم اقتصاد را درمان کند.

وی افزود:  در بحث کاهش قیمت دلار دولت کاری نکرد، مردم آمدند و جلو افتادند و قدری هم دشمن از قدرت موشکی ما ترسید، متأسفانه دولت هنوز در خواب است و کاری انجام نداده است.

 امام جمعه هرسین ضمن تقدیر و تشکر از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها خاطرنشان کرد: این تدبیر موشکی گوشمالی مختصری بود که انجام دادند و واقعاً جای افتخار دارد و مردم عزیز ما تشکر می کنند از نیروهای عزیز سپاه قهرمان که باعث شادی مردم شدند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: ما سومین کشور در دنیا هستیم که در مقابل دشمن از موشکهای میان برد و دور برد استفاده می کنیم و باید افتخار کنیم به این نیروهای عزیز که دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

وی در پایان افزود:  اگر بنشینیم به امید اینکه آمریکا بیاید و مشکلات ما را حل کند وضعمان بد خواهد شد و در همه عرصه ها مشکل پیدا می کنیم، همین مشکلات اقتصادی چند ماهه اخیر نتیجه همان برجام نافرجام بود اما موقعی که نوک موشک ها پیدا شد عزت ها افزایش یافت.