خلاصه خطبه های نمازجمعه 22 تیر ماه هرسین

 

 

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در ابتدای خطبه ها ضمن دعوت خود و همه مؤمنین به تقوای الهی گفت:اگر علم و مال ، ما را به سوی خدا رشد و سوق دهد آرامش پیدا می کنیم.آرامشی که یک خیر در ساختن بیمارستان و مدرسه پیدا می‌کند همان رشد الهی است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به میلاد پر برکت حضرت معصومه(س) و روز دختر بیان داشت: لقب معصومه به خاطر پاکی این بانوی بزرگوار است که به وی داده شده.لذا امام رضا علیه السلام می فرماید: هر کس خواهرم را در قم زیارت کند انگار مرا زیارت کرده است.و نیز نقل است که هر کس که مورد شفاعت این بانو قرار گیرد جایش در بهشت است.

این خطیب جمعه در ادامه تصریح کردند؛ از امام صادق(ع) نقل است که خدای متعال حرمی دارد و آن مکه مکرمه است،و حرم ما اهل بیت قم است.پس این مهم است که قم اولین حرم اهل بیت است که بسیاری از ما و حتی مسئولین قم به اشتباه مشهد را حرم اول می‌دانند. و نیز روایت است که زمانی علم از کوفه به قم هجرت می‌کند و آنجا مرکز علم و فقه جهان میشود و در آن زمان ظهور موعود ما مهدی (عج)خواهد بود.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به اهتمام در تربیت دختران صالح و با ادب گفت:در روزهای اخیر برخی هنجار شکنی دختران را در فضای مجازی دیده ایم.این که یک دختر خبرنگار در خارج از کشور به این قبیل کارها دامن میزند،ولی ما می‌بینم که خانواده این دختر از وی برائت جسته و گفتند؛ این فرزند نالایق به ما تعلق ندارد و از ما جداست چرا که در برابر نظام و انقلاب ایستاده است.پس گاهی برخورد قانونی و تند با این هنجار شکن ها لازم است ولو مورد هجمه معاندان و ضد انقلاب ها قرار بگیریم.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به تشکیل بهزیستی در سال 59 با تلاشهای دکتر فیاض بخش و نامگذاری روز 25 تیر بنام روز بهزیستی و تامین اجتماعی بیان داشت؛ الحق و الانصاف بهزیستی مجموعه ای زحمتکش و موثر است که کارهای بزرگی انجام می‌دهند. اگر تلاشهای این عزیزان نبوداقشار آسیب پذیر وضع بدتری داشتند.هر چند هنوز جا برای کار بیشتر هست.

این خطیب جمعه شهرستان با اشاره به سابقه قدمت شورای نگهبان به زمان مشروطه گفت: در عصر مشروطه پس از تدوین قانون اساسی پنج نفر از علمای اسلام را گماردند که قوانین مجلس با شرع مقدس اسلام مغایرت نداشته باشد. که جمهوری اسلامی آن را کاملتر کرد علاوه بر فقها ، چند نفر حقوقدان را هم اضافه کرد.

حجت الاسلام دکتر اجرایی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به پوشش ضعف های اقتصادی کشور گفت:  اولین راه پوشش ضعف های اقتصادی بهره وری درست از منابع در دسترس است.مصرف انرژی برق ما به اندازه یک کشور 200 میلیونی است.ما 5 برابر اندونزی 220 میلیونی انرژی مصرف می کنیم.دو برابر چین و چهار برابر هند یک میلیارد و 120 میلیونی مصرف انرژی داریم.

از دیگر راههائی که میشود ضعفها را پوشش داد،اقتصاد مقاومتی،مبارزه با قاچاق کالا،حمایت معقول از تولید داخل،مدیریت واردات بی رویه و مدیریت مصرف است.

این خطیب جمعه در پایان گفتند؛ ما دشمنی بنام آمریکا داریم که مستکبر است و میخواهد توان نظام ما را پایین بیاورد.اگر چه آنها رسانه های بزرگ و قدرتمند و بلند گوهای قوی دارند ولی ما ایمان و اراده داریم و با دوره گردی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گدایی آنها برای جلب طرفدار در دنیا،کاری از پیش نمی بردند.