خلاصه خطبه های نمازجمعه 15 تیر ماه هرسین

  

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین اجرایی امام جمعه هرسین در مصلی مسجد آیت الله حجتی(ره)برگزار شد./

در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیزاز گناهان با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت:دوشنبه 25 شوال روز شهادت امام صادق(ع) که عزیزان تدبیری داشته باشند که مراسماتی به مناسبت شهادت این امام در شهر برگزار شود. در خانه ها روضه هایی داشته باشیم ذکر مصیبت هایی بشود.مناسبت های دیگری هم هست ۱۹تیر کشف کودتای نوژه علیه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۹.عزیزان بدانید آمریکا دنبال این بوده است که نظام اسلامی را با شکست مواجه بکند. تلاش آمریکایی ها همیشه این بوده است حتی در سال های اخیر هم تکرار شده است از جمله حادثه بسیار تلخ سال ۷۸. تاریخ۲۳تیر آمدند ایجاد آشوب و اغتشاش بکند در کشور .

هر چند وقت یکبار آمریکایی ها پول خرج می کند برای این که نظام جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه بکند همیشه به لطف خدا شکست خورده اند در سال ۷۸، ۸۸بوده و در سال ۹۶هم آشوب هایی را شروع کردند اما برای آن ها این آتش آبی را گرم نکرد تاثیری برایشان نداشت ولی آن ها کوتاه نمی آیند..خیلی پول ها خرج کرده اند ،  رئیس جمهور دیوانه آمریکا که تازگی ها بر کرسی نشسته است ۷هزار میلیارد دلار پول خرج کرده است در خاورمیانه رقم خیلی بالایی هزینه کرده اند با این پول میشود صد ها شهر مثل تهران ساخت با این هزینه هایی که انجام داده اند.

حجت اسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن بیان داشت : امروز جنگ اقتصادی را شروع کرده اند چه باید کرد مدیرهای ما باید حواسشان را جمع بکند چه راه کارهایی باید داشته باشیم چه باید بکنیم. آمریکا دارد پول خرج می کند که تمام کشور هایی که تبادل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را دارند جلوگیری بکند و نگذارد با ایران ارتباطی داشته باشند و اقتصاد جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه بکند .

خطیب این جمعه افزود بنابراین توصیه میکنم به دولت محترم به مسئولین تلاش بکنید تدبیری داشته‌باشید ایشان همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری خطاب به ریس جمهور که گفتند برنامه هایی داشته باشید برای کنترل ارز،سکه که این مسئله بزرگیست دولت باید نظارت داشته باشد.چند روز پیش در سلیمانه عراق ۳۵۰۰سکه طلا پلیس سلیمانیه از کسی گرفته است. سکه بهار آزادی ایران'خوب چه میکند درآنجا چرا یک کنترل درست حسابی اقتصاد ما ندارد این ها مردم را ناراحت می کند.

دولت باید اینها رو کنترل بکند و ان شاءالله وضعیت اقتصادی کشور بهتر بشود.

حجت السلام اجرایی در پایان افزود اگر امروز سر پا هستید با رای همین مردم روی آن صندلی ها نشسته اید اگر برنامه ریزی مناسب داشته باشید با تدبیری که مقام معظم رهبری داشته است بهترین تدبیر همین اقتصاد مقاومتی است.