خلاصه خطبه های نمازجمعه 11 خرداد ماه هرسین

  

نمازجمعه این هفته شهرستان هرسین به امامت حجت الاسلام والمسلمین اجرایی امام جمعه شهرستان درمحل مصلی آیت الله حجتی (ره) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام اجرایی در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پس از توصیه همگان به تقوای الهی به تشریح خواص روزه و روزه داری پرداخته و بیان داشتند: مهمترین مرحله روزه داری، روزه خاص الخاص است. این روزه مخصوص کسانی است که علاوه بر روزه جسم ، درجه ی ایمان و یقین بالاتری دارند و انسان قلبش از افکار پست و غیر خدا دور باشد . افطار این روزه این است که توجه انسان به غیر خدا بشود ، توجه به دنیا و متاع دنیایی داشته باشد ، البته مگر دنیایی که مقدمه ی دین باشد  که این دنیا زاد و توشه ی آخرت هست.

ایشان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ثواب بزرگ ختم قرآن در رمضان ماه بهار قران تصریح کردند: حضرت امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان ملاقات های خود را لغو و بسیاری از کارهای خود را کم می کردند. یکی از اطرافیان حضرت امام می گوید: سّر اینکه امام بزرگوار علاوه بر اداره کشور و جهان اسلام ،که ملاقات های خود  را در این ماه کم می کردند ، این بود که بیشتر به دعا و قرآن و خلاصه به صفای باطن خودشان برسند.

ایشان در ادامه افزودند: یکی از نعمت های خوبی که ما در این شهر داریم ،جلسات پر بار قرآن است که بیش از ۵۰ جلسه و هیئت قرآنی فعال مربوط به خواهران برقرار است.جلسات آقایان هم خوب است  که بعضی از این جلسات که من سر زدم  بیشتر از ۴۰ سال و بیشتر عمر این جلسات است که جا دارد در این زمینه تلاش بیشتری شود و ما همگی باید این جلسات معنوی را تقویت کنیم.

خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های پیش رو اشاره کردند و بیان داشتند: مناسبت مهمی که در هفته پیش رو داریم ، نوزدهم ماه مبارک رمضان ، شب ضربت خوردن آقا امیرالمؤمنین مولای متقیان هست ، که امسال همزمان شده است ، با رحلت بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی (ره)

وی افزود:آقا امیرالمؤمنین بهترین الگو و اسوه  برای جامعه ی ما و خصوصا برای مدیران ما هستند. مدیران عزیز ، باید رنگ و بوی امیرالمؤمنین را در خود داشته باشند، چرا که اخلاق امیرالمؤمنین مردم را جذب اسلام میکرد ، امیرالمؤمنین شاگرد وجود مقدس پیغمبر اکرم بود ، که پیغمبر اخلاقش ، اخلاق قرآن بود. مدیران ما باید از خود بپرسند آیا اخلاق ما هم اینگونه هست یا نه ؟ یا اینکه اخلاق و منش ما مردم رو از اسلام دور میکند.

امام جمعه هرسین در بخش پایانی از خطبه های خود با اشاره به منش علی وار رهبر معظم انقلاب و تلاش ایشان در این جهت اضافه کردند:  ما در این شهر مراجعه کننده های زیادی داریم که زندگی آنها لنگ پنج تومان و ده تومان وام هست ، وامی که به این بندگان خدا می رسد ، درصدهای بالا ۱۸ درصد و ۲۰ درصد و حتی بالاتر هم دارد که علاوه بر آن باید ضامن های آنچنانی و چند ضامن داشته باشند ، اما بعضی ها به راحتی میتوانند ۱۰۰ میلیارد و ۱۰۰۰ میلیارد و اینها با کمترین درصد سود وام بگیرند ، اینها برای نظام جمهوری اسلامی زشت و برخلاف عدالت امیرالمؤمنین است ، اینها باید اصلاح بشود.

وی در پایان خطبه ها به شب های پیش روی قدر اشاره کرده و افزودند : آخرین نکته که توصیه میکنم ، شب های قدر را از دست ندهیم ، شب های قدر شب غفران الهی ست ، بهترین شب سال هست . توصیه می کنم ، به همه ی عزیزان مساجد ، تکایا ، برای شبهای قدر برنامه های خوبی داشته باشید .مؤمنین و مخصوصاً جوانان عزیز در مساجد حضور داشته باشند ، و سحری را در مساجد تناول کنند ، و روزه خود را از مسجد آغاز  کنند.