نماز جمعه مورخ 96/2/8شهرستان هرسین

امام جمعه موقت شهرستان هرسین :
هر رئیس جمهوری که بیاید موظف به ایجاد اشتغال است/ وعده های داده شده بر مبنای داشته های داخل و با نگاه به داخل باشد/ امروز باید بازی های سیاسی پایان یابد و به خدمت به مردم تبدیل شود

  حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت:نگه داشتن تقوا در آخرالزمان همانند این است که انسان زغال گداخته ای در کف دست بگیرد.

 

وی افزود: امروز فضای جامعه تبدیل شده است به یک دهکده جهانی و اخبار در یک لحظه از یک طرف جهان به طرف دیگر آن مخابره می شود البته این خوب است اما آسیب هایی هم دارد که شیوع دروغ و تهمت از آنجمله است.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین در ادامه با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا و پیش رو داشتن هفته شهر و شهروند تصریح کرد: شورا فرصت خوبی است که مردم به سرنوشت و نحوه اداره کردن شهر خود آگاه و مسلط شوند اما این موضوع شروطی دارند و آن اینکه مردم افراد متخصص و تعهدی را وارد این عرصه کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت:اگر خدایی ناکرده مردم در انتخاب افراد شورا به قوم گرایی و فامیل بازی بپردازند یقین بدانیم شهر آینده خوبی نخواهیم داشت اما اگر بین افرادی که خود را داوطلب کرده و در معرض رأی مردم قرار داده اند سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید این انتظار می رود که شهر پیشرفت کند و مشکلات اجتماعی هم مرتفع شود.

 

وی افزود: سرنوشت این کار دست خود مردم است و این مردم هستند که باید بهترین ها را انتخاب کنند و پس از انتخاب هم شوراها را رها نکنند

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار خاطرنشان کرد: روز پاسدار را به سبزپوشان و پاسداران انقلاب اسلامی که از ابتدای انقلاب تا کنون در عرصه های مختلف جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و تا به امروز تلاش های موثری داشته اند را تبریک عرض می کنیم.

 

حجت الاسلام عباسیان روز جانباز را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و اظهار داشت: جانبازان حق فراوانی بر گردن ما دارند و امروز امنیت و آسایشمان را مدیون ایثارگری این عزیزان هستیم.

 

وی با اشاره با سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری افزود: امام خمینی فرمودند: کتاب های شهید مطهری صد در صد اسلامی است و امروز هم اگر کسی می خواهد اسلام ناب را بشناسد کتاب های شهید مطهری می تواند شاخصه های خوبی برای این شناخت باشد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:  در جمهوری اسلامی ایران رجوع به آراء مردم و در واقع همان دمکراسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به وضعیت کاندیداها اظهار داشت: امروز شعارهای مختلفی از سوی کاندیداها داده می شود که برخی ها می گویند این شعارها قابل اجرایی شدن نیست اما به نظر ما این شعارها به توجه به ظرفیت های موجود قابلیت اجرایی شدن را دارد.

 

وی افزود: اینکه ما بگوییم بیکاری به هیچ وجه وجود نداشته باشد این غیر ممکن است اما می شود از 14درصد کل کشور و 22درصد استان کرمانشاه به 7درصد برسد ما در بحث منابع نفت و گاز و پتروشمی ظرفیت های فراونی داریم و حتی در موضوع پتروشیمی قابلیت تولید 3میلیون شغل را در کشور داریم.

 

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: در بحث گردشگری ایران کشوری است دارای ظرفیت های فراوان و اقلیم چهارفصل که می تواند پذیرای 10میلیون گردشگر در طول سال باشد، در همین دولت قول داده شد که چهار میلیون نفر اشتغال ایجاد شود آیا این اتفاق افتاد؟

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: اقتصاد ما اقتصاد 500میلیارد دلاری است اما به این شرط که بیاییم و از ظرفیت های موجود استفاده کرده و ایجاد اشتغال کنیم و مردم را از بیکاری و فقر نجات دهیم، هر رئیس جمهوری که بیاید موظف به انجام این کارهاست و اگر انجام ندهد خیانت کرده است.

 

وی افزود: به فرموده رهبری وعده های داده شده بر مبنای داشته های داخل و با نگاه به داخل باشد نه اینکه اگر فلان کشور این کار را انجام دهد ما هم می توانیم انجام دهیم.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: امروز باید بازی های سیاسی پایان یابد و به خدمت به مردم تبدیل شود و امیدواریم که روزی شاهد جشن ریشه کنی بیکاری در کشور باشیم.

 

حجت الاسلام عباسیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنگ مرزی میرجاوه اظهار داشت: ادای احترام می کنیم به مرزبانانی که از جان خود برای حفاظت از مرزهای کشور گذشتند که همین عزیزان در بحث مبارزه با قاچاق ظرفیت خوبی دارند و اگر دولت بخواهند قادرند از مرزها دفاع کنند تا اقتصاد دچار مشکل نشود.