خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 95/11/22 شهرستان هرسین

امام جمعه شهرستان هرسین : با وجود گذشت حدود 4دهه از عمر انقلاب مردم همچنان به نظام وفادارند /به نظر می رسد ترامپ سرنوشت رؤسای جمهور قبل از خود را مطالعه نکرده است

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) با اشاره به سیره سیاسی زندگی آنحضرت اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم دین بحث سیاست و دخالت در امور جامعه است و نمی شود بگوییم پیشوایان و امامان ما فقط پیشوای دینی هستند.

ایشان با اشاره به ایام فاطمبه اول و دوم افزود: طبق روایات امشب سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) است و چند روز قبل و بعد از آن فاطمیه اول محسوب می شود و 12اسفند چند روز قبل و بعد از آن فاطمیه دوم محسوب می شود که در این رابطه مراسماتی در سطح شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه شهرستان هرسین ضمن تشکر از حضور باشکوه و حماسی مردم با غیرت و بصیر هرسین در راهپیمایی 22بهمن خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم از این شور و شعور انقلابی که با گذشت حدود 4دهه از عمر انقلاب و با وجود مشکلات و همه فراز و نشسب ها مردم همچنان وفادار به نظام ، انقلاب، امام عزیزو رهبری و آرمان های انقلاب هستند.

حجت الاسالام باقری اظهار داشت: عهد مردم با جمهوری اسلامی ایران همان عهدی است که اول انقلاب بستند و امروز پس از 38سال از پیروزی انقلاب جای امام و شهدا خالی است و ای کاش بودند و این همه عزت و قدرت نظام و انقلاب اسلامی را می دیدند و عهد ما این بود که پرچمی که شما برافراشتید ختی با نثار خون و جان خود هرگز نخواهیم گذاشت بر زمین بیفتد.

ایشان در ادامه افزود: آنچیزی که باعث تداوم انقلاب اسلامی شده است اقتدار ملی است که وابسته به چند موضوع است، عامل اول ولایت فقیه است، وقتی در جامعه ای مسلمان و شیعی رهبری باشد که به شرق و غرب و ابرقدرت ها، باج ندهد می شود ایران اسلامی و رهبری به نام امام خامنه ای که در میان حصاری از آتش منطقه ما را حفظ کرده است.

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: عامل دوم مردم هستند، مردمی که به شهادت تاریخ بهترین مردمان هستند و در تمامی عرصه ها حضوری فعال داشته اند و در این هوای سرد برای جشن گرفتن 22بهمن حضور پیدا کرده اند و ما باید قدرددان این مردم باشیم.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: عامل سوم قدرت نظامی است، ترامپ گستاخ که به تازگی رئیس جمهور امریکا شده است هنوز نیامده دارد ایران را تهیدید می کند، به نظر می رسد سرنوشت رئیس جمهور های قبل از خود را مطالعه نکرده است که به خود اجازه می دهد ملتی را با این سابقه تهدید کند.

ایشان افزود: مدعیان حقوق بشر امروز بر دست یک کودک چهار ساله دست بند می زنند، داعش و تحریم های فلج کننده را به وجود می آورند و از فتنه 88پشتیبانی می کنند، حالا برخی ها در داخل کشور با وجود اینکه قضیه برجام تمام شده است می گویند اگر برجام نیود حقوق کارکنان دولت را از کجا می آوردیم بیان این مباحث ذلت است.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته دکتر امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین بود